mittlivsomsannz

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Sanna Carlsson - 1 mars 2013 03:01

Min störta önskan är att kunna hjälpa alla fattiga människor runt om i världen. Kunna ge dom man varje dag, någonstans att bo, ge dom tillgång till jobb och skola. Om jag skulle bli känd (hur det nu skulle gå till) så skulle jag ge mina pengar till dom fattiga, för jag vill verkligen göra ändringar i världen vi lever i. Ingen förtjänar att gå hungrig, ingen förtjänar att inte ha ett hem, ingen ska behöva sitta på gatorna och tigga. Dom som har pengar, ex. kändisar, rika osv varför gör ni inget åt saken? Varför kan ni inte hjälpa dom som har det dåligare än er? jo, för ni är själviska. Ni bryr er inte om andra, varför ska ni hjälpa dom? tänker ni. För tänk om det var du, just nu som satt på gatan och tiggde, tänk om det var du som fick sova på en bänk ute nu. Tror ni inte att folk skulle hjälpa er ? Folk skulle göra allt dom kan göra för att ni ska få det bätte, förutom dom som har pengar, dom bryr sej inte. Jag har inte mycket pengar, men råkar jag ha pengar när jag går förbi någon som sitter på gatan, så skulle jag ge henne/honom mina pengar, för jag skulle inte vilja sitta där, jag skulle vilja veta att när jag är ute på stan så har jag ett hem att gå till, jag vill veta att jag inte behöver gå hungrig idag. Kolla på Justin Bieber, han har pengar , och vad gör han? Han försöker vekligen göra något för att ändra på dethär, han har gett bort hur mkt pengar som helst till fattiga länder, han har åkt runt i världen till barn på sjukhus som inte har länge kvar att leva för att sjunga för dom, eftersom att det var deras sista önskan, han vill att alla ska få vila i frid och inte dö ledsna. Så jag tycker att ni ska tänka på att om ni går ute på stan och ni har ex 20 spänn på er, och ni ser en tiggare, ge henne/honom detn, det är det minsta ni kan göra. Jag skulle kunna skriva mer än vad jag har skrivit nu men ingen av er har ändå läst såhär långt. Ni slutade läsa efter mindre än halva , ellerhur?..

 

Av Sanna Carlsson - 1 mars 2013 01:35

   

Pretty Little Liars: Det handlar om 5 tjejer, Alison,Hanna,Aria,Emely och Spencer. Alison är spårlöst försvunnen och hittas död ett år senare, på hennes begravning får dom andra ett sms av en anonym avsändare, smset är signerat av A, Dom tror att det är Alison. Smsen blir fel och fler och dom bli även mer hotfulla. Avsändaren försöker försöra tjejernas liv genom att tvinga dom att göra saker osv. Bästa serien jag någonsin sett! 

 

The Vampire Diares: Det handlar om Stefan, Damon och Elena. Stefan och Damon är bröder och även vampyrer. Elena och Stefan blir tsm och då måste han även berätta att han är vampyr. Men damon är också kär i Elena. Elenas komis Bonnie är häxa. Och eftersom att hon har vänner som är olika väsen så blir hennes liv farligt. Vet ej hur man ska förklara bättre utan att säga något som man ej vill veta förens man sett serien. Jättebra serie men den första serien tyckte jag var väldigt tråkig.


     

Lie To Me: Dr Cal Lightman har än ovanlig förmåga, han är expert på att läsa av människors ansiktsuttryck och kroppspråk och ser omedelbart om någon ljuger. Denna förmågan använder han vid olika tillfällen som i brott. Jag började kolla på den för ett dygn sen, och jag är redan på avsnitt 9. Skitbra serie! Kommer tvåa i min "seriestege"


Av Sanna Carlsson - 1 mars 2013 00:57

5annz 5annz 5annz 5annz 5annz   

Av Sanna Carlsson - 1 mars 2013 00:01

Happy birthday my darling! Wow, you are 19 now, the time goes fast, I first saw you 5 yars ago, and have loved you since then, You have changed much on this 5 years, and you just getting better and better. I love you Justin Bieber. Happy birthday my love <3      

Presentation


Bloggen handlar om mitt allmänt tråkiga liv, alltså vänner,familj,problem osv.. läs på ! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards